пятница, 23 августа 2013 г.

Крок сьомий. Наші рекомендації

І наостанок хочемо з вами поділитися тими способами вирішення конфліктів, про які дізналися самі.
Формула мудрої поведінки в конфлікті(ВПРСТ)
В – відкритість розуму.
П – позитивне ставлення.
Р – раціональне мислення
С – співпраця.

Т – терпимість до людей.

Способи вирішення конфліктів
    Вчені К. Томас і Р. Кілмен визначили основні найбільш прийнятні стратегії поведінки в конфлікті. Вони вказують, що існує 5 основних стилів поведінки в конфлікті: пристосування, компроміс, уникання, суперництво, співпраця.
·        Пристосування – людина нехтує своїми інтересами,щоб задовольнити інтереси іншого.
·        Співпраця – процес, який складається з послідовних взаємодій, коли людина прагне брати активну участь у розв'язанні конфлікту й захищати свої інтереси , але ще й бажає співпрацювати з іншими учасниками конфлікту. Це спільна спроба знайти таке рішення, яке цілком задовольняло б вимоги обох сторін.
·        Уникання – людина намагається не займатися конфліктом. Уникання може бути фізичною або психічною, дипломатичне ухиляння. Шляхом уникання можна відкласти справу на кращий час.
·        Компроміс – це часткове задоволення обох сторін.
·        Суперництво – людина намагається задовольнити свої інтереси за рахунок іншого. Вона використовує здібності аргументувати свої суспільні контакти, економічні санкції. Суперництво може означати «стати на захист своїх прав», якщо людина переконана, що вона права.
Як униктути конфлікту

Інструкція

  1. Кращий спосіб уникнути конфлікту — запобігти йому. Якщо ви знаєте, що у вашому оточенні є скандальна особистість, або людина, з якою у вас постійно виникають розбіжності, постарайтеся звести ваше спілкування з ним до мінімуму. У випадку, коли спілкування не уникнути, будьте ввічливі і офіційні.
  2. Якщо конфліктер все-таки втягнув вас в конфлікт, у жодному разі не уподібнюйтеся йому: не кричіть, не скандальте, не сваріться. Постарайтеся не втрачати обличчя, адже саме цього хоче добитися ваш ворог. Скажіть, що не бажаєте продовжувати спілкування в такому тоні, і більше не реагуйте на опонента, що б він не говорив. Якщо він ображає вас, спокійно скажіть: «Я не буду продовжувати з вами спілкування, поки ви не вибачитеся». І не розмовляйте з ним, поки не почуєте вибачення.
  3. У тому випадку, якщо кривдник довів вас до точки кипіння, і ви ледь стримується, щоб не почати кричати на нього, просто встаньте і вийдіть. Сходіть в туалет на кухню попити чаю. Не повертайтеся, поки не відновите свою душевну рівновагу.
  4. Не скаржтеся своїм подругам та знайомим на цю людину. Постарайтеся зберігати спокій і не обговорювати поведінку вашого ворога, адже таким чином ви знову і знову будете повертатися в конфлікт, від якого бажаєте піти.
  5. У тому випадку, якщо ви самі стаєте ініціатором конфлікту, розберіться в тому, що саме дратує вас настільки, що змушує йти на конфлікт з оточуючими? Як правило, те, що сильно дратує людини в інших, в тій чи іншій формі присутній в ньому самому, а він просто не хоче цього помічати. Розберіться з тією частиною себе, яка не дає вам жити в ладу з оточуючими. Цим ви зробите великий крок по шляху, який веде до щастя і гармонії.

Комментариев нет:

Отправить комментарий